FJ Hai - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu FJ Hai - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu

FJ Hai

Door: Marley

Blijf op de hoogte en volg Remco&Marley

29 December 2014 | Hong Kong, Hong Kong

De heenreis.

De heenreis is goed gegaan, we zijn weggebracht door Rob, Rob en Jolanda. Buiten had het gesneeuwd, dus we zijn weggegaan in een wit Nederland. -6 heeft de meter aangegeven, op dunne sportschoentjes voelt dat lekker koud aan, kwamen we achter.
Eenmaal door de douane hebben we eerst wat gegeten een kop koffie gedronken, hierna zijn we richting de gate gegaan.
Er is een groot verschil met de europese vlucht toestellen en de internationale vluchttoestellen. Hier hebben we mooi een tijdje naar gekeken. Na nog drie keer te hebben geplast mochten we eindelijk door de bodyscan, hierna nog een klein uurtje wachten en dus weer drie keer naar de wc, maar toen mochten we eindelijk het vliegtuig in.

We zaten mooi achterin, een dekentje krijg je van de zaak en je hebt je eigen beeldscherm voor tv, series, radio of spellen. Het eten was aardig luxe; chicken noodles steeds tussendoor, frittata als ontbijt en niets is voor de stewards en stewardessen te gek. Ik hoefde het eten natuurlijk niet, dus ik ben gegaan voor de witte bollen met jam.

We zijn om 7uur Hong Kong tijd aangekomen. Toen was het 0:00uur in Nederland. Er was een taxidienst die ons in een groot busje naar het hotel heeft gebracht, eenmaal daar aangekomen was het 9uur vanmorgen.

Hong Kong is enorm: veel, heel veel, grote gebouwen, mensen kijken soms wat star maar zijn eigenlijk heel vriendelijk.
De dame achter de balie van het hotel heeft ons geweldig op weg geholpen om op mooie plekken te komen met behulp van het openbaar vervoer. De koffers hoefden we zelf niet meer te tillen; wordt allemaal door de piccolo's gedaan, luxe!!

We zijn om 10 uur vertrokken naar Tung Chung waar de Tian Tan Boeddha staat aan het gebergte Ngong Ping. Een enorme boeddha die groet naar een klooster. Het is een route die je met de kabelbaan aflegt: 5,7 km(!) lang en vooral heel hoog!! Eerst drie uur in de rij gestaan, maar zeker de moeite waard. Het uitzicht wat je over Hong Kong krijgt is geweldig, de boeddha is adembenemend en je ziet echt een ander deel van Hong Kong (de drukte, chaos en gebouwen; je ziet vooral en eigenlijk alleen maar groen).

We zijn de trappen opgelopen en hebben geweldige foto's gemaakt. Het was een geweldig bezoekje en het ging helemaal goed qua vervoer! ;)

Eenmaal terug rond 1500uur besloten we om eerst even wat te slapen. We hebben allebei misschien een uur in het vliegtuig geslapen. Dus zijn we vanaf zondagochtend 6uur al wakker. Hier is het momenteel 7 uur in de avond, dus we hebben even goed onze rust gepakt.

We gaan zo een hapje eten in het centrum... Morgen om 5uur worden we gewekt door het hotel, om 6 uur krijgen we een ontbijtpakket van ze en worden we naar het vliegveld gebracht, om 9uur vliegen we (plaatselijke tijd). Om 2100 uur plaatselijke tijd komen we in Sydney aan..

Liefs en tot het volgende bericht ;)

X

• 29 December 2014 - 12:38

Ilse:

Toch leuk zo'n extra stop, op weg naar Australië!!

• 29 December 2014 - 14:29

Ilonka Gruppe:

Leuk Marlies en Remco om jullie op deze manier te volgen. Ook leuke foto's. Doe de familie de groeten.

• 29 December 2014 - 16:38

Jolanda:

Ik kan niet wachten op de foto's
    Het klinkt wel luxe allemaal.
    Was die kabelbaan niet eng?
    Groetjes dikke kus Xxx

• 29 December 2014 - 17:20

Rob:

Wat een cultuur en dat op de 1e vakantiedag! Het zal best een mooi uitzicht zijn geweest zo hoog boven Hong Kong. Geniet maar van jullie rustdag en morgen lekker genieten van de reis naar Sydney.
    P.s. Ik heb de eerste krassen van Izzy opgelopen.

• 30 December 2014 - 14:20

Karen:

Klinkt Allemaal heel goed! Op naar de volgende Bestemming! Heel veel plezier.x

• 30 December 2014 - 17:52

Corrie:

leuk jullie zo te volgen...en wat een indrukken heb je al meegemaakt...lekker genieten saampies dus xx

• 30 December 2014 - 19:52

Annet Keus:

Ziet er heel mooi uit.Heel veel plezier en leuk om jullie reis op deze manier te volgen

• 31 December 2014 - 17:35

Jantien:

Super, toch mooi zo'n tussenstop! Heel veel plezier nog

• 01 Januari 2015 - 02:36

Monica:

Wauwww mooie foto's. Ben maar een klein beetje jaloers hoor.

• 01 Januari 2015 - 13:00

Mark (brude):

toch leuk dat jullie in het land zijn waar al mijn pakketjes van led lampjes vandaan komen ;)