Ninja Turtles en Kipduiven. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu Ninja Turtles en Kipduiven. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu

Ninja Turtles en Kipduiven.

Door: Marley

Blijf op de hoogte en volg Remco&Marley

22 Januari 2015 | Australië, Cairns

G’day Mate,

Lang niks laten horen. We zijn hier in Cairns echte vakantiegangers geworden. Het is hier nu 8uur in de avond, we zitten aan een borrel en het is ongeveer 29 graden (voelt als 34 graden).
De vlucht van de week ging goed, om 17.20uur vlogen we, laatste vlucht vanaf Alice Springs voor die dag, geweldig toch. Klein vliegtuigje (zaten met zijn tweeën naast elkaar, totale capaciteit vliegtuig 120 passagiers). Remco vond het nogal tegenvallen; geen eigen beeldscherm, geen radio in je stoel, maar het uitzicht maakte veel goed. Als je maar 2 uur vliegt, vlieg je ook lager, dus zie je meer ;). We zaten helemaal vooraan dus konden als eerste weg, koffers waren ook als een van de eersten op de band, dus we stonden snel in de rij voor de taxi.
Cairns.
Cairns is warm, tropisch is misschien een beter woord. We dachten dat er misschien wat overdreven werd met de luchtvochtigheid; niks van gelogen, niets overdreven, we hebben het nogal onderschat. Het is echter totaal niet erg natuurlijk! Toen we aankwamen even met de Mutti gebeeldbeld, daar zagen we sneeuw in Nederland; ik heb liever deze warmte ;)
De verblijfplek; super! Mooi ruim, precies wat Simon (landlord) beloofd op de site). Aardige man, had de koelkast al iets gevuld, en liet ons even alles zien. Het bed ligt heerlijk, de bank is fijn, tv en internet is goed en airco is aanwezig!
We kwamen laat aan dus zijn meteen gaan slapen. Toen we de volgende ochtend wakker werden besloten we richting de stad te gaan om Cairns te verkennen. Al lopend hoopten we een taxi tegen te komen (we hadden ons niet echt verdiept in het OV, dus maar even luxe). Echter liepen we ongeveer 2 minuten buiten en het zweet brak ons aan alle kanten uit. Ze zeggen dat de bewoners hier in Cairns dikkere bloedvaten hebben en dunner bloed vanwege de warmte, geloof ik graag! Nadat we eindelijk een taxi hadden gevonden hebben we ons af laten zetten bij een autoverhuurbedrijf. Alles is leuk en aardig, maar dit is te warm. Toen kwam Reddie, Reddie heeft ook airco en heeft ons leuke KM’s opgeleverd. We hebben de rest van de dag vooral rondgereden, rondgekeken en boodschappen gedaan. Maandag hebben we ook een rustdag gehouden, wederom naar de winkels toe, maar verder rustig aan.
Dinsdag zijn we naar de Daintree gegaan, op aanraden van vele Australiërs (waaronder Sally, Leo, Cathy, Linda en onbekenden met wie we aan de praat zijn geraakt, bedankt daarvoor!). Daintree is een rivier waar je veel wildlife ziet, ook zie je het regenwoud. We hebben twee vaartochten gegaan, het was prachtig. De schippers vertelden veel over het regenwoud, dieren, omgeving en Cairns, erg interessant! De tocht hierheen was anderhalf uur rijden, direct naast het strand / de zee. Veel bochtjes, veel stijgen maar ook dalen. Een geweldige rit, zowel heen als terug. Al met al een zeer geslaagde dag.
Gisteren zijn we naar Kuranda gegaan, een plaatsje 15 km van Cairns vandaan. Ook dit hebben we als tip gekregen, omhoog met de kabelbaan, terug met de trein. Ook deze kabeltocht was langer dan gemiddeld, we zijn bijna 45 minuten onderweg naar boven geweest, maar het uitzicht; adembenemend! Wauw, prachtig. Meer kan ik er niet over zeggen. Tussendoor had je twee stops, hier kon je naar uitkijkpunten toe, of een stuk door het regenwoud lopen, geweldig gewoon! Kuranda zelf is een oud dorpje wat leeft op toerisme onderhand. Ik heb flink toerist mogen en kunnen spelen daar, dus dat is alleen maar leuk. Foto hier, souvenirwinkel #100 in daar, nog even daar kijken en toch weer terug voor dat ene leuke ding. Op de terugweg stopte de camera ermee. Oeps; vergeten te kijken of er nog voldoende batterij in de camera zat, oeps verkeerde tas meegenomen, hier zit dus géén extra batterij in. Oeps.. Dus de treinreis naar beneden, die echt 100% de moeite waard is hebben we in ons hoofd opgeslagen (even opnieuw doen is geen optie, terugreis duurt ruim een uur voor een paar KM, het is een oude trein, en je betaalt er flink voor;)). De trein is oeroud, de route ligt direct naast de afgrond en je krijgt een ticket met een zitplaats en coupe. Wij hadden het geluk om bij een (luidruchtige) familie te zitten. Onthoud dat je in ongeveer 40 graden zit, in een trein, dat je nog een end moet, je met vier personen op één bank zit, dan zijn drie kinderen die gemiddeld 20 vragen per minuut stellen erg veel ;). Er kwam een treinstewardess (heten die zo?!), naar ons toe of we even mee wilden lopen, we mochten naar een andere coupe toe, met onze eigen banken! Jeeh! Dit was natuurlijk een stuk fijner, daarnaast zaten we nu bij het raam, vele malen beter dus! Halverwege kwamen dezelfde stewardessen weer langs om een vochtig doekje rond te delen om je op te frissen, geweldig toch? Dat de trein zo dicht langs de afgrond loopt vond ik niet geheel geruststellend, maar we zijn er goed overheen gekomen! De waterval was geweldig om te zien! Ook hierbij krijg je veel informatie, wederom interessant (nee we worden die informatie allemaal nog niet moe). Toen we weer terug waren was het eigenlijk al heel laat, we waren nog van plan om naar Port Douglas te gaan, maar dat is ook een uur rijden, daar zijn we dus helaas niet meer aan toe gekomen. Kuranda zelf was in ieder geval geweldig!
Vandaag was de dag waarvoor we eigenlijk naar Cairns zijn gekomen, we zijn naar het Great Barrier Reef gegaan! We hebben veel tips gekregen over waarheen te gaan, we hebben er uiteindelijk voor gekozen om een trip naar Green Island te doen (ook dit eiland hebben we vaak gehoord als must-see). Om 10.30uur zijn we met de boot naar Green Island gegaan, hierna zijn we meteen op een glass bottum boat gestapt. Hier hebben we al prachtige dingen gezien. Veel koraal, ook uitleg welk koraal wat is, waarvoor het dient. Enorme zeekomkommers (ik raak niet uitgekeken op die dingen, bizar zijn ze), vissen en zelfs schildpadden!
Terug op het eiland hebben we eerst snorkelspullen gehaald, hierna hebben we een boterham gegeten en zijn we naar het strand gegaan. Geadviseerd werd om toch een Lycra suit te dragen, om te voorkomen dat je geprikt, gestoken, gebeten wordt door bijvoorbeeld een Jellyfish of een Stinger. Het snorkelen zelf was GEWELDIG! Het was mooi weer, het was waar wij waren niet druk en het water was enorm helder. Veel foto’s met de onderwatercamera gemaakt (die volgen dus later, moeten toch iets overhouden voor als we terugkomen ;)).
We hebben gewoon tussen 5 turtles gezwommen! We zijn op 10 cm afstand van schildpadden geweest, prachtige wezens, gekeken hoe ze boven kwamen om adem te halen, mee zwemmen met ze, proberen op de foto te gaan met ze, geweldig!
Na een uur te hebben gesnorkeld hebben we weer wat gegeten, fish and chips dit keer, de vis was helaas minder lekker haha! We hebben een stukje gewandeld door Green Island, andere strandjes bekeken en toch besloten terug te gaan naar ons eerdere plekje. Echter was het tij nu gekeerd leek het; er waren veel meer golven, het water was troebel en het zicht was een stuk minder. Nog wel prachtige vissen gezien, ook een Nemo! Wederom adembenemend. Toen bleek het al 4uur te zijn, terwijl de boot (de laatste) om half 5 terug zou gaan. Dit was een fantastische dag.
Op de boot terug kwamen we erachter dat we allebei (ondanks dat we ons meerdere keren met factor 50(!!) hebben ingesmeerd hadden), flink verbrand hebben (zoals een meisje dat ijs voor ons schepte zei; lobster red). Bij thuiskomst onder de douche, verbrande huid eraf scrubben zodat er morgen nog een mooi kleurtje bruin overheen kan en erna een lekkere aftersun op de huid en we kunnen verder.
We hebben geskyped met Ciel, Moon en de kids, heerlijk om hun weer even te zien! Hun vonden het nogal gek dat wij al aan het alcohol zaten, hihi wij niet ;)

Voor wie het nog wilt weten; we hebben heel deze week eigenlijk zelf gekookt, één keer hebben we chinees gehaald (honey prawns!), maar verder zelf aan het kokerellen gegaan.

Morgen gaan we op pad voor nog wat souvenirs, ook wordt Reddie ingeleverd. Zaterdag hebben we wasdag (wat een luxe om met een schone koffer thuis te komen!) en gaan we de koffers weer inpakken. Zondag vliegen we naar Hong Kong.

Dit was één van de laatste blogs denk ik.. Er volgt er nog minstens één, bedankt dat jullie ons verslag ook nu weer hebben gelezen!

Fijne dag allemaal, wij nemen nog een borrel!

Liefs,
Remco en Marley.

• 22 Januari 2015 - 13:46

Jolanda:

O, wat is het leuk om te lezen en dan die mooie foto's.
    Queen Marlies!!!!!helemaal......tja gewoon gelukkig.
    Jullie zien enorm veel zeg! Gelukkig doen jullie daar de was, dat scheelt weer :)
    Nog even genieten liefs, mutti xxx

• 22 Januari 2015 - 14:23

Natasja:

Nog heel veel plezier het was erg leuk om te lezen liefs ons

• 22 Januari 2015 - 17:59

Vati:

Hehe, eindelijk weer een blog van jullie. Was wel wachten hoor, maar het blijkt het wachten waard. Mooie omgeving daar en het appartement ziet er ook goed uit. De foto van de zeeschildpad was al erg mooi, kan haast niet wachten om jullie onderwater foto's te zien. Geniet nog van de komende dagen en bereid je maar vast voor op het Hollandse weer ;)

• 22 Januari 2015 - 18:16

Marian:

hallo, weer een lang maar erg leuk verslag van jullie. Wat zal het rustig en ongezellig zijn als jullie weer terug komen in het koude Holland. Maar eerst nog even genieten en dan een lange vliegtocht terug naar Deventer de familie en natuurlijk de poezen. We hopen voor Remco dat hij tijdens de vlucht wel zijn eigen beeldscherm en radio heeft. En dan willen we alle foto's wel een keertje zien dat zou leuk zijn dus spreken we snel af om elkaar te zien. Veel plezier nog goede reis lieve groetjes vanuit Zoetermeer.

• 26 Januari 2015 - 14:56

Wilma:

Prachtige foto's ook. Tot snel.