Smiley Faces and Pink P's. - Reisverslag uit Kiama, Australië van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu Smiley Faces and Pink P's. - Reisverslag uit Kiama, Australië van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu

Smiley Faces and Pink P's.

Door: Marley

Blijf op de hoogte en volg Remco&Marley

06 Januari 2015 | Australië, Kiama

Gisteren zijn we naar het Koala park geweest! Geweldig! We hebben kangaroo’s (wallabies) gevoerd en we hebben een koala geaaid.. Het was geweldig!
Omdat het stuk waar de koala’s eerst verbleven kapot is gegaan door een storm mochten we in een andere kooi komen om de beesten te aaien. Dit was werkelijk geweldig. De mevrouw vertelde veel over de koala’s (ook dat er maar 2 waren die niet uit deze kooi kwamen, de rest van de koala’s zat hoog in de bomen buiten de kooi). We hebben de kangaroo’s ook eten gegeven, echter was het ook voor de kangaroo’s te warm, dus wilden ze niet heel veel hebben..
Toen we van het Koala Park terug kwamen moesten we eerst afkoelen, dus hebben we weer een duik in het zwembad genomen, heerlijk!
In de middag hebben we samen met Phoebe nog even een winkel leeggekocht, moet ook gebeuren he? ;)
Phoebe heeft ons bij Bondi Beach afgezet, een prachtig strand met knappe Lifeguards. We hebben zo’n twee uur op het strand gezeten, het was heerlijk. De temperatuur was iets gedaald, daardoor was het voor ons ook goed uit te houden. Jacob is erna naar Bondi gekomen, samen hebben we bij de Italiaan gegeten aan de boulevard van Bondi. Als toetje het lekkerste ijs van Sydney, de bollen die ze hier scheppen zijn gigantisch. Hierna zijn we nog even door Kings Cross gereden.

Maandag zijn we met Roz en Sofia naar Kiama gegaan. We zijn om 8uur in de ochtend vertrokken omdat het twee uur rijden is. Kiama is een paradijs. Ze hebben er Blowholes (een grote en een kleine), een prachtig uitkijkpunt en leuke eet- en winkel tentjes. De Blowholes waren geweldig, Remco vond het nodig om waarschuwingsborden te negeren bij het kleine Blowhole, dus die heeft het kleine Blowhole van dichtbij bekeken.
We zijn naar verschillende uitkijkpunten geweest, waaronder het saddleback-view. Dat is het hoogste uitkijkpunt van Kiama. Remco omschrijft deze plek als een sprookje waar een deken overheen gelegd is, het is er prachtig.
Hierna hebben we ergens geluncht, daarna zijn we gaan winkelen. We hebben in de avond pizza gegeten bij Roz terug, was ook heerlijk (spinazie-garnalen-pizza voor mij en kaaspizza voor Remco).

Gisteren zijn we naar de dierentuin, Taronga Zoo, geweest met Sofia en Phoebe. Het weer was veel beter dan maandag, dus dat was wel fijn. We zijn begonnen bij de Australische dieren. Taronga Zoo is heel groot, het begint bijna helemaal bovenaan een berg, en eindigt beneden. Gelukkig waren Sofia en Phoebe mee om een goede route uit te stippelen anders denk ik dat we die berg wel 5 keer op en af hadden moeten lopen ;) Uiteindelijk zijn we met een kabelbaan van beneden naar boven gekomen. We hebben zoveel dieren gezien, niet te vergeten alle spinnen die voorkomen in Australië, of de slangen, kakkerlakken, kikkers en ga zo maar door...
We zijn erna langs het vliegveld gereden om KrispyKreme’s te halen (donuts), hier hebben we gezien hoe deze gemaakt worden.

In de avond hebben we (Yvette, Phoebe, Leo, Remco en ik) samen met Marijke en ome Lambert en tante Rina gegeten. We hebben chinees gegeten, heerlijk! Ook hier zijn de potten pindakaas, stroopwafels en mayonaise uitgedeeld. We hebben erna geleerd hoe je moet Hartenjagen, was een leuk potje!

Vandaag en morgen hebben we iets rustigere dagen gepland. Zoals jullie mogelijk lezen doen we zoveel mogelijk hier in Sydney, vandaag staat alleen sightseeing in Sydney op het programma. Maar wie weet waar we belanden ;) Morgen gaan we weer naar de city, in de avond naar de bioscoop.

Bedankt voor al jullie interesse en belangstelling. Leuk dat er zoveel mensen mee lezen!

Liefs,
Remco en Marley.

• 06 Januari 2015 - 23:52

Ilse:

Leuk weer!

• 07 Januari 2015 - 00:04

Bruder:

Wat geweldig om allemaal te lezen echt mooi :)

• 07 Januari 2015 - 00:04

Bruder:

Wat geweldig om allemaal te lezen echt mooi :)

• 07 Januari 2015 - 05:30

Vati:

Leuke blog weer! Het is net of de tijd stilstaat in Kiama,nietwaar? Wij zijn er toen ook een paar dagen geweest. Geniet maar van de zomer, hier vriest het. Op naar de volgende blog!

• 07 Januari 2015 - 07:29

Natasja En Jerry En Dimitri:

Hoi super leuk mooi foto.s liefs ons

• 07 Januari 2015 - 07:39

Roos:

Jullie maken genoeg mee, leuk om te lezen!:)

• 07 Januari 2015 - 07:39

Roos:

Jullie maken genoeg mee, leuk om te lezen!:)

• 07 Januari 2015 - 09:11

Jolanda:

Wat een gelukkige gezichten!
    Mooie foto's.
    Volgens Mij is alleen een foto zowel in Kiama als in bondi genomen ha ha.
    Gelukkig hebben jullie goede gidsen zodat je in de warmte niet teveel hoeft te lopen. Dank jullie voor leuke verslag en tot volgende keer., dikke kus mutti

• 07 Januari 2015 - 20:25

Monica Kevin En Kane:

Wauw!!! Wat een mooie foto's. Prachtig is het daar.
    ook leuke foto's van jullie samen :) moet nog wel even wennen aan remco zijn pet hahaha.

Hele dikke kus van ons.
    Hou van jullie!!!

• 09 Januari 2015 - 01:13

Janine:

Heel erg leuk om allemaal te lezen, wat jullie allemaal beleven en zien, en leuke foto's. Heel veel plezier nog, knuffff