Beachboys and monstercockroaches. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu Beachboys and monstercockroaches. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu

Beachboys and monstercockroaches.

Door: Remco en Marley

Blijf op de hoogte en volg Remco&Marley

12 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hi everybody!

We zijn momenteel op het vliegveld in Sydney, Rudy heeft ons vanmorgen weggebracht. Sinds de laatste blog is er weer een hoop gebeurd.

Zaterdag konden we weer een keer uitslapen, heerlijk! We hebben bij Leo en Cathy thuis eerst de rommel opgeruimd, man, wat hebben wij veel spullen meegenomen zeg! De souvenirs waren bijna allemaal weg, kleding die weggegeven kon worden was uitgezocht, dus er was meer ruimte om eigen troep mee te nemen ;). We hebben deels de koffers ingepakt ook nog snel een laatste was gedraaid.

We zijn erna naar Roz’s huis gegaan, hier hebben we heerlijk geluncht bij het zwembad en hebben we nog een duik in het zwembad genomen. Hierna zijn Phoebe, Roz, Remco en ik nog een laatste keer naar de city gegaan. We hebben nog wat rondgewandeld en wat winkels bezocht (een muziekwinkel, game-winkel).

Toen ik hier de vorige keer was heb ik mijn stageplek deels te danken gehad aan Sue, een vriendin van Roz. Zij kende iemand die internationale stageplekken regelde in bijvoorbeeld ziekenhuizen. De vorige keer dat ik hier was ging Sue trouwen, ook ben ik bij haar huwelijk geweest. Dit keer was Sue jarig en heeft ze ons uitgenodigd om een duik in het zwembad te nemen en om met zijn allen te gaan eten. Het zwembad was lekker warm en Remco heeft zich wederom enorm vermaakt ;). Ik zat heerlijk aan een mangococktail. Na de pizza zijn wij naar huis gegaan, we waren moe en zondag zat ook volgepland dus we wilden naar huis toe.
Eenmaal bij Leo thuis aangekomen, waren Cathy en Leo zelf er niet (die waren naar de bioscoop), de elektriciteit was uitgevallen dus het was pikdonker in het huis. Aangezien ik niet van ongedierte houd, besloot ik om niet in het huis te blijven. Daarnaast leek er een alarm af te gaan dus we hadden het gevoel flink in de problemen te zitten. Niemand was te bereiken. We hebben de spullen gepakt (iPad’s, telefoons en dergelijke) om buiten te wachten tot Leo en Cathy thuis zouden komen. Uiteindelijk kwam Maddie eerst thuis, ik was enorm blij dat er iemand was die het huis kent! Maddie heeft geholpen om de kaarsen te pakken en zo toch een beetje licht te hebben. Een erg fijne avond dus, haha! Later bleek dat er een boom omgevallen was die de elektriciteitskabel geraakt heeft. De volgende ochtend was er pas weer stroom. Ik was ondertussen enorm bang, dus blij dat er meer mensen thuis kwamen en we niet alleen waren ;).
Ik kreeg in de avond nog een bericht van Rudy; hij was eerder teruggekomen van Coff’s Harbour, hij wilde ons graag zien!! Echt heel lief!

Zondag zijn we dus naar Sealife gegaan in Manly, samen met Sofia, Phoebe, Rudy, Sally, Darcy, Jemma en Cate. Remco en ik hebben vooral gepraat met Rudy en Sally, maar de vissen, haaien en stingrays die we gezien hebben waren geweldig! Hierna hebben we, terwijl we op de ferry wachtten, een ijsje gegeten. We zijn vervolgens met de ferry naar Circular Quay gegaan en meteen weer teruggegaan. Het weer was omgekeerd, er zijn teveel warme dagen geweest waardoor het zondag een regenachtige dag was. We zijn vervolgens naar Rudy en Sally’s huis gereden voor een lunch, bacon and egg’s. Heerlijk! Jemma heeft als huisdieren van die lizzards, die hebben we ook nog even geaaid en vastgehouden (Remco gewoon, ik gillend;)).

In de middag zijn we teruggegaan naar Leo en Cathy’s huis, in de middag zou heel de familie komen voor een family dinner, Cathy had spaghetti bolognese gemaakt, een tonijngerecht met rijst, het knofloof / kruidenbrood en een salade. Alles was heerlijk. Het was geweldig om iedereen weer samen te zien! Na het dinner hebben we afscheid genomen van de familie; wij zouden de laatste twee nachten bij Rudy en Sally doorbrengen. Iedereen knuffelen, traantje hier, glimlach daar, nog een knuffel en dan toch echt vertrekken. Iedereen is zo geweldig voor ons geweest, zo liefdevol, open en oprecht. We zijn nog even langs Roz en Sofia gereden; die moesten ook een knuffel krijgen! We hebben van Sofia nog een hemd en shirt gekregen, zo lief. Ook hier een knuffel, een lach en een traan. Maar vooral overal blije tranen!

We hebben bij Rudy en Sally nog heerlijk buiten gezeten met champagne (heerlijk decadent), lekker bijgekletst en verhalen gedeeld. We hebben de laatste souvenirs uitgedeeld; ook hier viel de pindakaas, mayonaise en de sleutelhangers in goede aarde, de kinderen vonden de sleutelhangers geweldig!

Gisteren ochtend –maandag- zijn we begonnen met het ontbijt van Rudy; Pancakes! Hierna zijn we via een detour naar Shelly beach gereden. We hebben nog even de school van Cate, het voetbalveld waar Jemma speelt gezien, en the Northbridge Bath’s. Shelly beach is geweldig. Bondi is mooi en beroemd maar Shelly beach is perfect om er tijd door te brengen. Remco heeft gesnorkeld met Rudy samen, ze hebben veel vissen gezien, grote, kleine, schol vissen, prachtig allemaal. Sally en ik hebben alleen maar gekletst. Het weer was in het begin niet geweldig, toen we eenmaal wilden gaan wandelen werd het ineens heel warm. De wolken verdwenen en de zon begon te gloeien, op dat moment zijn we verbrand haha!
We hebben een wandelroute naar Manly genomen waar we een ijsje hebben gegeten, op de route kom je veel waterdragons tegen (lizzards). Ze poseren gewoon, prachtig!
In Manly hebben we een ijsje gegeten waarna we weer terug zijn gelopen. Lunch wederom bij Rudy en Sally thuis, heerlijke broodjes gezond gemaakt! Remco heeft eindelijk een meatpie gekregen, hij vond het heerlijk!

Na de lunch zijn Rudy, Sally, Remco en ik samen met Dash, de hond, gaan wandelen. In de wijk waar Rudy en Sally wonen kan je prachtig wandelen, we hebben een wandeling van ongeveer 45 minuten gedaan, bergje op, bergje af, langs een beekje, wederom prachtig.

Eenmaal terug hebben wij ingecheckt voor de vlucht, daarna hebben we spullen gepakt om weer naar het strand te gaan, hier zouden we fish en chips gaan eten.
Sydney is omringd door prachtige stranden, we zijn nu naar Balmoral beach gegaan. Jacob is ook nog gekomen, erg gezellig dus. Remco heeft weer gezwommen en met Rudy en de meiden cricket gespeeld. Sally en ik –wederom- konden wederom alleen maar praten haha! De fish and chips waren lekker, we hebben erna nog een uurtje op het strand gezeten en zijn toen naar huis gereden. We hebben Frozen gekeken met Sally en de meiden, Remco en Darcy hebben Fifa gespeeld.

Vanmorgen vroeg hebben we afscheid genomen van de laatste familie leden, Rudy heeft ons naar het vliegveld gebracht, we hebben een ontbijt gehaald op het vliegveld en ik zit nu aan een kop chocolademelk. Het vliegtuig vertrekt over een uur, we gaan zo richting de gate, nog even wat winkeltjes in en uit en dan is Sydney echt klaar.

Over een paar uur zijn we in Alice Springs, het is een raar idee dat je je koffer inpakt en op het vliegveld bent, maar nog niet naar huis gaat..

Op naar het volgende avontuur,

Cheers en c u!

• 12 Januari 2015 - 23:40

Jolanda:

hoi hoi, wat heerlijk om allemaal te lezen,jullie hebben zoveel gezien.
    Ik kan me die tranen, glimlachen helemaal voorstellen.
    Nu op naar Alice Springs, flying doctors, uluru, out back, whauw wat een vakantie. Blijf genieten samen liefs dikke kus mutti xxx

• 12 Januari 2015 - 23:48

Vati:

Wat een belevenissen allemaal, maar wel heel leuk om te lezen. Goed dat jullie veel tijd in Sydney zijn gebleven. Nu op naar de outback en naar de RFDS. Alice Springs is een leuke stad en groter dan je verwacht in de outback. Wij hebben er toen veel souvenirs gekocht (hint hint) en zijn er ook Aboriginals tegengekomen. Ik wens jullie een goede vlucht en een leuke voortzetting van jullie fantastische reis.

• 13 Januari 2015 - 07:31

Natasja En Jerry En Dimitri:

Hoi supet leuk weer allenmaal afscheid is niet leuk je maar.jullie hebben genoten nu.volgende plek nou daarook weer lekker geniet liefs ons

• 13 Januari 2015 - 10:39

Rudy:

Great pix. We miss you both. Come back xxx.

• 14 Januari 2015 - 14:20

Ilonka:

Hoi Marlies en Remco.

Wat is het toch leuk om weer een mailtje te krijgen dat er een nieuw verslag is. Ik lees het elke keer weer met heel veel plezier. En leuk dat jullie zo ontzettend veel gezien hebben en gedaan hebben met de familie.
    Nog heel veel plezier en ik kijk weer uit naar het volgende verslag en de foto's.

Groetjes Peter, Ilonka en Mitchel.

• 14 Januari 2015 - 19:23

Moonieponie:

Haiii lieffiess,

Wat een verhaal weer zeg. Je kan er bijna een boekwerk van maken ;)
    En pica zijn weer erg mooi.

Dikke kus en knuffel van ons!