Aussie Aussie Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu Aussie Aussie Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu

Aussie Aussie Aussie

Door: Marley

Blijf op de hoogte en volg Remco&Marley

01 Januari 2015 | Australië, Sydney

We hebben in Hong Kong heerlijk gegeten, beide fried noodles met garnalen, biertje en een wijntje erbij, het was heerlijk. Wel waren we enorm moe, we zijn rond 10uur weer naar het hotel teruggegaan. We hebben in Hong Kong alles met de metro gedaan, dit ging prima. Er zijn een aantal lijnen, er staat duidelijk aangegeven waar je bent (niet alleen in het chinees haha), maar dankzij de instructies van de concierge van het hotel konden we de weg makkelijk vinden.
We zijn natuurlijk snel in slaap gevallen, om 5uur kregen we de wake-up call. We hebben ons omgekleed en zijn naar de lobby gegaan om uit te checken. Hier kregen we een heerlijk tasje met ontbijt (appel, broodje bacon en ei, babybel kaasje en jus d’orange). Om 6uur zijn we opgepikt door de taxi en naar het vliegveld gebracht.

Na ingecheckt te hebben, zijn we ergens gaan zitten om wat koffie te drinken. We zaten al vrij snel in het vliegtuig naar Sydney, de vlucht duurde 9uur. De vlucht was hobbelig maar goed te doen. We hebben weer genoeg films en series gezien… Remco heeft gevulde pasta gegeten en later nog scrambled eggs. Ik ging weer voor de broodjes met jam ;)

Bij de border van Sydney moesten we meer dan een uur wachten voor we eindelijk aan de beurt waren. De Australiërs kunnen door de nieuwe paspoorten de chip niet goed lezen waardoor we naar een immigratie agent toe moesten. Uiteindelijk hebben we gelukkig wel die mooie stempel gekregen!!
Aangezien ik had aangegeven wat spullen bij me te hebben waar middelen in zitten die mogelijk het land niet in mogen, moesten we eerst nog door de extra beveiliging (ook wel bekend van tv, border security). De vrouw vroeg toen we aan de beurt waren wat de te ‘declaren’ hadden, toen ik zei dat ik mayonaise en pindakaas bij me had mochten we gelukkig meteen doorlopen.

Toen zagen we de familie, Leo, Sofia en Yvette haalden ons op! Super leuk om ze weer te zien! Remco heeft meteen geknuffeld met iedereen (dat is normaal hier). We kregen van die hoeden met kurken eraan wat de vliegen bij je weg moet houden, erg lelijk maar geweldig om te krijgen ;)
Ook heb ik meteen nog even gebeld met ome Lambert, want die vroeg zich af of we al geland waren.

We zijn meteen even langs Roz en Phoebe gereden om hun gedag te zeggen, het was fijn om hun gezien te hebben. Sofia en Yvette bleven bij Roz en wij zijn met Leo naar zijn en Cathy’s huis gereden.

Cathy en Leo wonen geweldig, ze hebben een prachtig uitzicht naar het zuiden van Sydney. We waren rond 11uur in de avond bij hun thuis en hebben nog lekker samen wat gedronken en gegeten. Ze hebben in de tuin een mooie overdekte plek waar je heerlijk kan zitten. We hebben de mutti even gebeld om te zeggen dat we veilig aangekomen waren. Uiteindelijk zijn we pas na 3uur ’s nachts en na heel wat wijntjes naar bed gegaan (lang leve de jetlag!). Het was in ieder geval een heel warm welkom.

Gisteren was het NYE (oudejaarsdag), we zijn in de middag naar Sydney vertrokken met de bus, ook hier is het openbaar vervoer super geregeld. We hebben over de Harbour Bridge gelopen naar de noordkant van Sydney, hier hebben we een hapje gegeten (Thai). Uiteindelijk een mooi plekje uitgezocht voor het vuurwerk wat natuurlijk geweldig was.

Hier is het nu 3uur, ik heb een knoflookbrood gemaakt die we zo meenemen naar Erik en Linda’s huis. We gaan er lekker zwemmen en een potje voetballen (ik ga kijken natuurlijk, Remco mag voetballen). Temperatuur ligt rond de 30 graden, heerlijk dus.
Sofia, Phoebe en Yvette gaan er ook heen als het goed is, dus dat wordt een gezellige middag.
Morgen gaan we voor een paar nachten door naar Roz’s huis.

Alles is hier geweldig, de mensen zijn allemaal super vriendelijk en Sydney is geweldig. De gebouwen hier zijn enorm, om het Opera House in het echt te zien en over de Harbour Bridge te lopen is gewoon gaaf. Het weer is lekker, en we voelen ons goed!!

Happy new year,
See you soon,

Remco en Marley.

• 01 Januari 2015 - 05:30

Dennis:

Gelukkig Nieuwjaar!

• 01 Januari 2015 - 06:46

Jolanda:

Jullie ook gelukkig nieuwjaar. Wat fijn om iedereen te zien. Ook alle bezorgde mensen zijn nu weer blij dat jullie veilig zijn aangekomen. Mooi om die foto's te zien. En lekker weertje zeg!
    Ik mag nu auto krabben......brrrrrrr
    Groetjes en dikke kus Mutti

• 01 Januari 2015 - 07:46

Vincent En Linda:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! En wat een gezelligheid zo te lezen! Een goed begin van 2015, en dat de rest van het jaar net zo geweldig mag zijn voor jullie! Xxx

• 01 Januari 2015 - 09:05

Ilonka:

Gelukkig nieuw jaar en ook voor de familie in Australie.
    Leuk verslag en een tussenstop in Hong Kong. Ook een mooie stad.

• 01 Januari 2015 - 09:19

Natasja :

Lieve marlies en remco gelukkig nieuwjaar en geluk 2015 genier maar lekker van alles liefs ons

• 01 Januari 2015 - 11:18

Desiree:

Leuk jullie verhalen te lezen!! Nogmaals gelukkig nieuwjaar! Dikke kus van Milan en liefs van Paul en mij

• 01 Januari 2015 - 12:56

Thea Vorenkamp:

Ha reizigers, een heel gelukkig nieuwjaar voor jullie, met zo'n start moet dat wel lukken. Heel veel plezier groetjes van mij

• 01 Januari 2015 - 15:27

Monica :

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!

• 01 Januari 2015 - 15:27

Monica :

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!

• 01 Januari 2015 - 19:05

Corrie:

voor jullie ook een gelukkig en voorspoedig nieuw jaar
    [ ...ik geniet weer van je verhalen..]

• 02 Januari 2015 - 21:15

Jantien :

Gelukkig nieuwjaar vanaf de andere kant van de aardbol!